Wo 17 oktober 2018

Erfgoed Rijswijk avond over de geschiedenis van de Hoornbrug

Museum Rijswijk, Herenstraat 67

Tijdens de Maand van de Geschiedenis organiseert Erfgoed Rijswijk (samenwerkingsverband Museum Rijswijk, Bibliotheek aan de Vliet, Bureau Monumentenzorg & Archeologie Gemeente Rijswijk, Museum Bescherming Bevolking, Buitenplaats Ypenburg, Archeologische Werkgroep Rijswijk en de HVR) op woensdag 17 oktober gezamenlijk een erfgoedavond in Museum Rijswijk, met vier boeiende lezingen over de historie van de Hoornbrug.  Aanvang: 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur).

De avond wordt geopend door Marloes Borsboom, wethouder te Rijswijk. Gerard Koster van de Archeologische Werkgroep Rijswijk leidt de sprekers in:

• Hans Koot (Bureau Monumentenzorg en Archeologie van de gemeente Rijswijk). De gebeurtenissen bij de brug ten tijde van de 80-jarige oorlog.
  • Ruud Poortier (Historische Vereniging Rijswijk). De verdwenen Kapel van het Kruis.
  • Hans van Rossum (Historische Vereniging Rijswijk. Water en weg, toen en nu.
  • Frans Remery (Bruggenstichting, gevestigd te Rijswijk). De geschiedenis van de Hoornbrug weerspiegelt de geschiedenis van het vervoer. Het ging er soms roerig aan toe!

Locatie: Museum Rijswijk, Herenstraat 67, 2287 BR, tel. 070-3903617.

Kaarten à € 3,00, inclusief koffie of thee zijn digitaal of persoonlijk verkrijgbaar via de website van Bibliotheek aan de Vliet,  zie: www.bibliotheekaandevliet.nl óf aan de kassa van Museum Rijswijk tijdens de openingsuren. U kunt alleen pinnen.  Zie: www.museumrijswijk.nl