Di 29 maart 2022

HVR-lezing "Geschiedenis van de tuinbouw in Rijswijk"

Gebouw Hofrust, Herenstraat 44B

DE GESCHIEDENIS VAN DE TUINBOUW IN RIJSWIJK.

Rijswijk heeft in de afgelopen drie eeuwen een toch wel aparte plaats ingenomen wat betreft de tuinbouw in onze regio en de ontwikkeling  daarvan. Om dit goed te kunnen plaatsen   moet dit in een wat breder verband worden gebracht. In een tweeluik zullen HVR-leden Ad Haaze en Frans Holtkamp hier een lezing over verzorgen. In het eerste gedeelte zal Ad Haaze de geschiedenis van de tuinbouw in de hele regio onder  de loep nemen. Na de pauze zal Frans Holtkamp meer specifiek  de plaats van Rijswijk  hierin belichten.      Ad Haaze is opgeleid in de agrarische sector, heeft een achtergrond in de tuinbouw en is opgegroeid in de Strijp en Frans Holtkamp kennen we als auteur van diverse artikelen in het Jaarboek van de HVR over de tuinbouw in de Strijp en in Sion en als de auteur van het boek over de middelbare tuinbouwschool voor meisjes Huis te Lande.                                                     Deze lezing is ook voor niet-leden toegankelijk.