Ma 10 juni 2019

HVR-wandeling Dag van het kasteel 10 juni 2019

start bij Hofrust, Laan Hofrust 2

Op de Dag van het Kasteel waan je je bij het oude Raadhuis echt een beetje in de middeleeuwen: een jonkvrouw en ridder zijn hiervoor naar het heden teruggekomen met hun middeleeuwse tent. Zij laten het publiek graag kennismaken met middeleeuwse spelletjes of leren je met een oefenzwaard hoe je moet vechten.
Wil je op de foto met de ridder of jonkvrouw kan dat natuurlijk ook!

Wandel mee door historisch Rijswijk en ontdek de rijke geschiedenis van de Rijswijkse buitenplaatsen, verzorgd door de Historische Vereniging Rijswijk. Vanaf Hofrust wandelt de gids langs buitenplaats Welgelegen/ Villa Elisa, Den Burch en de wandeling eindigt bij Te Werve. De wandeling is van 12.00 tot 13.30 uur en start bij Hofrust in Rijswijk. Vooraf opgeven is vereist via secretariaat@historischeverenigingrijswijk.nl. Maximaal 15 deelnemers per wandeling. De wandeling is gratis.