Dag van het Kasteel: 10 juni 2019 >>>>

10 juni 2019

Dag van het Kasteel: 10 juni 2019

Op tweede pinksterdag is het weer de Dag van het Kasteel. Dan opent de Nederlandse Kastelenstichting samen met eigenaren en beheerders van kastelen de poorten van meer dan 80 buitenplaatsen en ruïnes voor het grote publiek.

Dit jaar is het thema 'Over de grens'. Alle kastelen en buitenplaatsen herbergen een schat aan verhalen. Dit kunnen kleine of grote verhalen zijn, verhalen uit het verleden maar ook hedendaagse verhalen.

Ook in Rijswijk kastelen en buitenplaatsen opengesteld:

Park Hofrust met het Oude Raadhuis – Laan Hofrust 4, 2282 AL Rijswijk

Op de Dag van het Kasteel waan je je bij het oude Raadhuis echt een beetje in de middeleeuwen: een jonkvrouw en ridder zijn hiervoor naar het heden teruggekomen met hun middeleeuwse tent. Zij laten het publiek graag kennismaken met middeleeuwse spelletjes of leren je met een oefenzwaard hoe je moet vechten.
Wil je op de foto met de ridder of jonkvrouw kan dat natuurlijk ook!

Wandel mee door historisch Rijswijk en ontdek de rijke geschiedenis van de Rijswijkse buitenplaatsen, verzorgd door de Historische Vereniging Rijswijk. Vanaf Hofrust wandelt de gids langs buitenplaats Welgelegen/ Villa Elisa, Den Burch en de wandeling eindigt bij Te Werve. De wandeling is van 12.00 tot 13.30 uur en start bij Hofrust in Rijswijk. Vooraf opgeven is vereist via secretariaat@historischeverenigingrijswijk.nl. Maximaal 15 deelnemers per wandeling. De wandeling is gratis.

Landgoed Te Werve – Van Vredenburchweg 101, 2283 TC Rijswijk

Open: 10.30 – 16.00 u Programma (gratis): Roofvogelshow om 11.30 en 13.30 u en Rondleiding bij de Duiventoren om 11 u